fredag 9 december 2016

Vonnes adventskalender lucka 9 - ge en bok till någon okänd

Tyvärr har jag inte haft tillräcklig framförhållning för att kunna uppfylla den alternativa julkalenderns uppmaning för 9.12: "Lämna en bok någonstans med lappen "Varsågod"". Jag befinner mig på arbetsresa och har inte en enda bok med mig. Men jag gillar idén.
En av mina facebookvänner har tagit det här ett steg längre. Hon har en bokholk ute vid vägen, där man får lägga böcker som man läst och så är det fritt fram för andra att ta eller byta böcker. Jag har sett liknande koncept på hotell också, och tycker att det är alldeles utmärkt. 
Kanske jag kan sätta ut en bok nånstans en annan dag?

2 kommentarer:

  1. Finns riktigt hemsida för böcker också angående detta! Men minns ju inte nu vad det var sdan hette...!

    SvaraRadera
  2. Hittade det! Book crossing var det ju! 😊 http://www.bookcrossing.com/

    SvaraRadera