tisdag 2 december 2014

Lucka 2. Dagens julförberedelser

Jag har en liten tanke om att jag varje dag ska göra åtminstone någon liten förberedelse inför julen. I dag har jag gjort två, kanske. Eller tre.
Först plockade jag fram en elektrisk ljusstake i mitt arbetsrum på jobbet. Jag gillar att ha lite adventsstämning där också. Tyvärr lyste den endast med sin frånvaro (av ljus). Äsch då. Och närbutiken hade inga nya ljusstaksbrännare. Kanske nästa vecka. Åtminstone är ljusstaken på plats.
Den andra julförberedelsen var att jag skrev på paketkort till fem julklappar, som jag paketerade in förra veckan när jag var i lägenheten i stan. Då hade jag inga paketkort, och butiken jag besökte (inte samma som ovan) hade inga paketkort. Åtminstone hittade jag inga, och jag är dålig på att fråga efter saker som jag inte hittar själv. Men i fredags köpte jag paketkort och nu är saken alltså åtgärdad på de där fem paketen. Och jo, jag vet att man kan skriva direkt på paketen, men då borde man ha en bra penna som inte trycker genom julpappret och så tycker jag att det är trevligare med paketkort. Och jo, jag vet att man kan pyssla och laga paketkort själv, men jag är verkligen inte pysslande av mig *ryys*, i synnerhet inte om jag inte gör det för att ha trevligt tillsammans med små barn och nu har jag inga såna till hands och dessutom är jag ju extra försiktig med att hitta på mera att göra åt mig nu då orken tryter mer än vanligt.
Den tredje julförberedelsen var att leta efter en skarvsladd. Som jag inte hittade. Skarvsladden skulle jag ha för att kunna tända stjärnan i sovrumsfönstret i lägenheten. Undrar vart den har tagit vägen... En av sönerna har i alla fall hängt upp stjärnan, vackert så :) Månne skarvsladden kan finnas på vinden... eller så får jag köpa en till. Skarvsladdar kan man väl aldrig ha för många av.
I dag blir det inga foton på varken frånvarande skarvsladdar, inslagna paket eller olysande ljusstakar :P



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar