tisdag 27 januari 2015

en orange kväll

Egentligen är jag inte särskilt förtjust i orange. Ändå tycks jag ha lyckats plocka ihop det ena och det andra i den färgen nu. Häromdagen hittade jag ett litet orange doftljus, som jag fick i julklapp av en arbetskamrat till julen 2013. Jag tycks ha lagt både det ljuset och ett grenljus, som jag fick av en annan arbetskamrat, i ett skåp och sen glömt bort att de fanns där. Trevligt med såna överraskningar. Jag tände det oranga ljuset i går (om det heter orangea så tycker jag att det ser urfånigt ut, så jag stavar ordet fel) och såg att jag råkat börja sticka ett par sockor i orange också. För något år sen, när mitt sockstickande tog fart, började jag med att sticka orange yogasockor (helt vanliga sockor) till dottern och till mig själv. Yogastudion har ett orange draperi, och på något sätt kändes det så harmoniskt och mysigt med orange då, fastän det annars inte är min färg. Jag har inget emot orange i sig eller på andra människor, men jag har fått för mig att jag inte klär i orange eller i gult, och att det är därför jag inte heller fastnar för plagg i de färgerna.
Idag skulle jag köpa frukt. Utan att reflektera över färgen råkade jag köpa apelsiner. Så nu sitter jag och myser och har en riktigt orange hemmakväll för mig själv, aahh...
017d4b1eb5e98cc89c66a9376164177d68e1269c4b

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar