lördag 17 januari 2015

gardiner

I dag fortsätter städandet. Hittills har jag hunnit med hallen och, ska vi säga, hälften eller i alla fall en del av vardagsrummet. Jag har slängt ut julgranen, plockat bort de fyra tomtarna och fem änglarna som var det enda "extra" som var framme, tagit ner julgardinerna och en... ljushållare, eller vad man nu ska kalla det, som jag hade hängt i fönstret på terrassdörren. Fönstren är torkade och golvet dammsuget, men jag har inte dammsugit möblerna än, inte heller tvättat golvet eller satt upp vardagsgardiner.
Eftersom jag inte är så inredningsintresserad och inte heller har så gott minne för detaljer, är det ofta rätt spännande att inventera och se vad vi har. - Jaså, sydde jag så här många rosa gardinkappor i fjol, t.ex. 
Kaffepausen slut, dags att fortsätta! 01afc34894c8fcb830be316e6bea590a433d38ae81

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar