lördag 23 april 2016

sista fotona från resan

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
"Vårt" hotell har fått flera utmärkelser. Och jo, vi rekommenderar det! Annars hade vi knappast återvänt. Det är lugnt, läget är också lugnt eftersom det är ca 2 km till stranden och en bra bit till köpcentra och nattklubbar och sånt. Passar utmärkt för vuxna som mest vill "chilla"! Det lär finnas skjuts till och från stranden varje dag, men vi ville promenera och det gick bra.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Den sista dagen måste vi checka ut före kl. 12, fastän bussen till flyget skulle gå först kl. 17. Vi promenerade till strandområdet och åt lunch på en trevlig kanariskinspierad restaurang, som jag dessvärre har lyckats glömma namnet på... "Mixed grill" för två personer lät bra, tyckte vi, och beställde en sån samt en kanna sangria. Hoppsan, det var MYCKET MAT. Riktigt så hungriga var vi inte. Men gott, det var det. Här syns själva grilltallriken. Lamkotletter, kycklingfilé, chorizo, nötkött och fläskfilé. I bakgrunden syns också papas arrugadas, salta små potatisar, som är en kanarisk specialitet. Ungefär som nypotatis med mycket salt utanpå :)
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
En coleslaw-liknande sallad ingick också. Hoppsan, jag hann börja krafsa åt mig av den innan jag kom på att jag skulle fotografera :)
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Tre sorters sås. Den oranga såsen längst bort är mojo-sås, en kall pepparsås som traditionellt serveras till kanariepotatisen. Sen är det en svampsås och en vad-det-nu-är-för brun sås, de båda såserna var varma och tänkta till köttet. Gott alltihop!
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Vi gick tillbaka till hotellet, och satte oss på poolområdet en stund. Det fick vi, vi var inte bortkörda från området, bara ur rummet. Då kom jag på att jag skulle ta ett par foton till av sådant som jag uppskattar med hotellet. Här kan man se en skymt av gymmet. Jag hade alltså möjlighet att köra min styrketräning som vanligt en gång i veckan fastän vi var bortresta. 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Alla dagar utom lördagar ordnas också flera gymnastikpass av olika slag, som ingår i priset. Jag deltog i två yogapass och ett vattengympapass. Det syns inte så mycket av salen på fotot eftersom glasdörrarna speglar en bit av poolområdet. 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Slutligen tog jag en bild av ingången till spa-avdelningen. Här finns möjlighet till t.ex massage eller ansiktsbehandling. Det kostar extra. Jag skulle gärna ha gått på någon behandling, men kom mig helt enkelt inte för. Om vi far hit igen ska jag satsa på det!
  • Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar