fredag 22 juli 2016

typ av person-lista

Läste den här listan hos Daniela igår och tänkte fylla i den, men så kom maken och dottern hit till stugan och jag kom av mig så jag gör det i dag i stället. 
Vad är jag för typ av person...
...på restaurang?
Den som helst prövar något nytt, och den som helst äter tre rätter och sitter läääänge och njuter av maten.
0172034590ff6bbcc6f78429af0eaf8677015625fa
Fast jag vill inte alltid prova på nåt nytt. Sushi är en absolut favorit!

...på nattklubben?
Den som vill dansa hela tiden. Evacuate the dancefloor, här kommer jag ;)
...på efterfest?
Öh... den som förmodligen INTE kommer på efterfest... numera. För trött för att vara motiverad :)
...på stranden?
Den som helst skulle ligga platt som en pannkaka hur länge som helst, men inte kan det pga. sin ljusa och känsliga hud. Ge mig en (ljud)bok och en plats i solen och jag är i paradiset <3 p="">OLYMPUS DIGITAL CAMERA
...i klädbutiker?
Den som hatar shopping och helst bara vill gå in och köpa plagg x direkt utan att prova och gå ut igen. Plagg x ska helst också vara på rea och så billigt som möjligt... Men tro det eller ej, jag har bokat stylingtid hos SandraEmilia, vann ska an rist kåssi? Mera om det en annan gång!
...hemma hos andra?
Hm, det beror på hos vem. Den som försöker vara hövlig och inte komma med åsikter eller snoka. 
...på flygplan?
Den som sitter och njuter av att läsa eller sticka (med bambustickor) och tycker att det är bra men lite trångt för benen och inte vill flyga jättelångt och inte på natten för att det är så obekvämt. Inte flygrädd. 
...en hel dag hemma?
Förutsatt att jag är ensam: Det bästa som finns, att få disponera sin tid själv. Sova så länge jag orkar, äta vad jag vill och göra det jag vill och vara ifred. 
...i ett förhållande?
Den som förmodligen inte är så lätt att leva med. Vill vara i fred, men ändå gosa mycket. Har ingen som helst förståelse för svartsjuka och förbehåller mig rätten att umgås med vem jag vill oberoende av ålder eller kön. 
...på morgonen/kvällen?
På morgonen om jag ska jobba: snoozar aldrig. Antingen stiger jag upp genast när det är väckning eller så ligger jag kvar i 15 minuter och kör stretching-, andnings- och avslappningsövningar för att komma igång (alarm, så att jag inte ska somna om och försova mig). Vill ha minst 1,5 timmar på mig innan jag ska iväg, förutom när jag ska hålla spinning 06:45, då blir det bara en snabb första frukost, borsta tänderna, klä på mig och iväg. Om jag är ledig beror det på hur det känns, om jag ligger kvar och somnar om femtielva gånger eller om jag stiger upp genast. På kvällen lägger jag mig oftast tidigt, mellan kl 21 och 22 oberoende av om jag ska jobba eller är ledig. Jag har lovat mig själv att jag som regel ska unna mig en natt om minst 9 timmar. 



IMG_1960
Frukosten är viktig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar