onsdag 27 januari 2016

pulsklocka

Buhuu, nu tappade jag min Polar pulsklocka i golvet så att den dog :( Det är inte batteriet som är slut, jag bytte det för mindre än en månad sedan. Utan pulsklocka vill jag inte vara. Nu vill jag gärna höra om det finns någon modell som skulle kunna rekommenderas för mig. 
Krav:
  • Man ska kunna se vad klockan är, så fort man tittar på armen. Ingen sån där modell som man måste trycka på först. Jag köpte ju ett Karhu aktivitetsarmband i höstas, och det måste man trycka på och jag tycker att det är oerhört irriterande. Jag tänkte sälja aktivitetsarmbandet som obehövligt, men så har jag slarvat bort laddningskabeln. Troligen slängt bort, av misstag, då jag kasserade en gammal datorväska som gått sönder.
  • Den ska vara enkel att använda. Inte en massa extra funktioner och krångel som gör att jag inte kommer mig för att ta den i bruk. En gång fick jag en pulsklocka som present då jag prenumererade på en tidning, men den klockan var så invecklad att det inte blev många gånger jag testade den. 
  • Jag tror bäst på Polar, finns det åsikter om den saken?
  • Jag löptränar inte längre (för närvarande), men jag vill ha en pulsklocka bl.a. för att då och då kunna kolla upp att mina spinning- och zumbaprogram ligger på en adekvat nivå (och här tar jag alltså helt egoistiskt mig själv som indikator för vad som är "adekvat").
Har någon läsare tips och råd?

Klockan som tjänat mig troget i 13 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar