torsdag 28 januari 2010

mera funderingar

Här har flera dagar gått utan att jag har skrivit ett dugg i LIN-bloggen. Första mentorträffen är avklarad, och med den också uppgörande av en personlig studieplan. Jag fortsätter raskt och ivrigt denna vecka med att avklara deltagandet i de två erforderliga pedagogikföreläsningarna och vår första gruppträff.

Jag får visst lov att revidera ett av mina önskemål gällande ikt-färdighetskurser. Jag har nämligen blivit upplyst om att man numera inte alls behöver använda krångliga program för textbrytning för att skriva/spara texter i pdf-format. Det lär vara så att vissa versioner av word har den funktionen inbyggd: man skriver i word och sen när man är nöjd, sparar man det man har skrivit i pdf-format. I så fall är det uttryckligen fördjupade kunskaper i word jag behöver.

I övrigt kan jag konstatera att jag uppskattade mentorträffen. Den personliga studieplanen motsvarar mina förväntningar, och jag ser fram emot att ta itu med projektet som kommer att handla om redskap för "självhandledning" för den som skriver en kandidatavhandling, både gällande substans och gällande tekniskt utförande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar