tisdag 19 januari 2010

utvecklingsbehov

Jag funderar på vilka typer av kortkurser jag skulle kunna tänkas behöva. Visst skulle jag kunna behöva fördjupade kunskaper i användningen av bl.a. moodle och ACP, trots att jag redan använder dessa rätt flitigt. Jag skulle också kunna behöva fördjupade kunskaper i t.ex. skapande av ljudfiler och film. Men egentligen är det mest fråga om att jag behöver mera träning i allt detta i så fall. Grunderna har jag ju fått, det är övning som fattas. Främst med tanke på ljudfiler och film och sånt, förstås. Moodle och ACP använder jag rätt ofta.

Det jag egentligen mest skulle behöva kurs i, om jag tänker på vilka kunskaper jag framför allt behöver i mitt jobb, är en fördjupad kurs i ordbehandling/Word. Och ombrytning av texter i pdf-format (användande av t.ex. InDesign, QuarkXpress, Pagemaker, Framemaker). Samt bildhantering, eller vad det nu kan tänkas heta. Jag är urusel på att rita figurer. Men är dessa utvecklingsbehov sådana att de kan tillgodoses under en LIN-kurs?

1 kommentar:

  1. Hej Yvonne!

    Jag tror absoulut att vi kan tillgodose dina behov och önskemål gällande olika typer av kortkurser. Jag ska hålla i minnet dina önskemål då jag på fredagen träffar LIN2-gruppen som kommer att komma med sina önskemål.

    Det är trevligt att se att du har kommit bra igång med din blogg. Naturligtvis FÅR man skriva långa texter. Jag läser gärna!

    Camilla

    SvaraRadera