onsdag 23 februari 2011

arkiv

Det här var en blogg för en viss kurs. Den kursen är over and out för rätt länge sen. Och jag har ju redan en privat blogg. Ändå har jag fått en idé: jag ska använda den här föredettalinbloggen som ett sorts arkiv och ett återupplivande av gamla blogginlägg. För det är ju ändå knappast så många som kommer på att läsa den här och märker att jag upprepar mig.

Det var ju nämligen så att den första bloggen.fi övergavs för en nyare och modernare version. Som sedermera kraschade så att allt innehåll försvann för tid och evighet. Men det man har skrivit fram till november 2009 finns (än så länge) sparat i den gamla bloggen.

Jag tänkte mig att jag skulle kunna börja läsa om det jag skrev då, kopiera sånt som jag vill bevara, klistra in det här och skriva kommentarer... det kan ju vara saker som var väldigt aktuella för mig 2006 som känns väldigt fjärran nu. Eller som är ännu aktuellare i dag? Vem vet? Jag ska i alla fall göra ett försök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar