onsdag 23 februari 2011

den fjärde juli 2006

4.7 är min systers födelsedag. Jag skrev faktiskt inte om det. Antar att det var så spännande att jag snart skulle på konferens. Och hade bekymmer om husdjuren :)

kaniner
Är det inte märkligt att det ofta är mamman i huset som får ansvar för husdjuren? Nu får jag faktiskt skylla mig själv när det gäller kaninen, men... Vi har kattungar också, och det är aldrig någon annan än jag som byter sand i deras krafslåda. Men på lördag far jag till England på en konferens och är borta i fem dagar, så då blir någon annan i alla fall tvungen att axla ansvaret för de små liven.

Kaninen är en vit dvärgkanin. Fortsättning följer en annan gång...


Kattungarna, ja. Numera är de stora, präktiga frassar. Tänk att de fyller fem år. De är födda på sportlovet, exakt vilken dag vet ingen, men det betyder hursomhelst att de har födelsedag vilken dag som helst nu. Och kaninen, han lever fortfarande i högönsklig välmåga, fast jag tror att hans liv tyvärr är lite trist. Kaninen är född samma år som min yngre systerson, det är bra att komma ihåg att han var bebis då vi fick kaninerna så har man koll på åldern. Kaninen fyllde alltså hela 7 år i november. Tidigare har ingen av våra kaniner levt längre än högst 3½ år.

1 kommentar:

  1. Det här inlägget fick jag faktiskt en kommentar till också:

    "Jag läser gärna mera om hur det är att ha kanin. Hos oss behöver inte barnen tjata sig till något djur, det sköter mor i huset så bra själv. Till nästa sommar har vi (eller jag) planer på att skaffa kanin. Har ni er kanin inne eller ute på vintern? Ha en bra konferens!

    http://bloggen.fi/fifi

    Svar:
    Återkommer som sagt var till kaninen. Vår kanin bor inomhus under vinterhalvåret och utomhus under sommarhalvåret. Tack, jag ser med spänning fram emot konferensen."

    Och nu ler jag, då jag tänker på att jag på den tiden inte visste vem fifi var... :)

    SvaraRadera