onsdag 23 februari 2011

den tredje juli 2006

...fortsatte sommaraktiviteterna för fulla muggar. Från fotboll via villatomt till simskola. När jag var barn satt inte föräldrarna och hängde på stranden medan barnen deltog i simskolan. Tiderna förändras...

simskola
Så var det igen dags för en ny aktivitet för barnen, och mamma hänger med på ett hörn. Simskola i Österhankmo, sommar och sol, bromsar i luften och myror på filten. Försökte mig på att distansjobba på stranden och det funkade faktiskt bra. Jag hade bränt mig på axlarna under fotbollscupen igår så det blev att sitta i skuggan idag. Men det var skönt i skuggan, lagom varmt och friska fläktar som jagade bort bromsarna. Gott med kaffe, smörgås och sallad på stranden. Simskola är nog en välsignelse, vedermödan är att Folkhälsan numera inte ordnar skjuts för barnen. Alla har ju inte semester i juli, inte vet jag riktigt hur det är tänkt att man ska göra, alla kan inte heller distansjobba i juli.

Simma lugnt!


Visst hade jag det bra som kunde distansjobba! Jag hade ingen semester sommaren 2006, men jag jobbade hemma hela juli. Eller var jag nu var. Om man gör en litteraturstudie kan man ju släpa med sig böcker och papper lite hit och dit. Den bärbara datorn också. Fast det funkar inte att sitta med en laptop ute i solen. Laptopen blir mörkare då man inte har tillgång till elektricitet, och solen bländar så att man inte ser ett skvatt på skärmen. Men jag hann läsa in mig på en hel del den där sommaren. Och alla små utfärder gjorde att det nästan kändes som jag hade haft ledigt i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar