onsdag 23 februari 2011

den femte juli 2006

...gick i motionens tecken. Att springa Tjejmilen i Närpes har blivit en trevlig sommartradition.

tjejmilen i Närpes
Lyckligen hemkommen från tjejmilen i Närpes! En tillställning som får 10+ varje år. Otvungen stämning, oftast fint väder och så får man kaffe med munk efteråt

Extra glad är jag för att jag nådde mitt mål: att komma runt på en timme. Det är ju ingen tävling, och jag har aldrig varit snabb, men det är alltid roligt att se att man gör framsteg beträffande konditionen. Det tidigare, ett par år gamla, rekordet var 1 timme, 3 min 45 sek. Nu blev det 59 min och 58 sek.

Få se om jag är limin i morgon...


Efter den gången har jag faktiskt klarat Tjejmilen på under en timme flera gånger.

1 kommentar:

  1. Här fick jag faktiskt två kommentarer. Och var fortfarande inte så bra på att svara. Även här får jag le då jag ser vem som kommenterade, och jag inte ens visste om det var en han eller hon då jag skrev ner svaret:

    "Inkommet 6.7.2006 00:02:04

    Kaffe och munk låter inte lockande efter ett lopp. Dessutom ohälsosamt...

    http://bloggen.fi/ghita

    Svar:
    Kaffe och munk är inte det jag brukar ta hemma heller efter att jag har tränat men faktum är att det är jättegott och det gör inget alls att man är litet "ohälsosam" ibland bara man annars äter nyttigt. Men det är faktiskt en del av den positiva stämningen - just det att det inte är så allvarligt. Man får chips också... och tomater! Välkommen med nästa år (dvs om du är av kvinnligt kön!) :D

    Inkommet 6.7.2006 00:14:26

    Inte alls illa att springa 10 km under en timme!:)Och kaffe och munk gör bara gott efter ett 10 km långt lopp.Eftersom man behöver tanka på det förråd man har förbrukat när man sprungit.Kanske inte det jag själv tankar med när jag sprungit,men det duger bra!:)

    http://bloggen.fi/Andreas80"

    SvaraRadera