onsdag 23 februari 2011

den andra juli 2006

...fortsatte jag skriva. Antar att jag kände mig en smula stärkt av att jag kunde blogga, rent tekniskt, alltså. Då skrev jag om vår villatomt, alltså om vår sommarstugetomt, som vi köpt i maj 2006. Det var väldigt nytt och väldigt spännande att ha en tomt på en holme, vi som inte var uppvuxna med sånt, varken maken eller jag. Det är fortfarande spännande och roligt att ha stället att åka till :)

villatomt
Nå, äntligen är WFC slut... och gossen är mer än nöjd, deras lag vann alla 8 matcher. Tre veckors sommaruppehåll från fotbollen hägrar. Och efteråt fick vi fara ut till vår tämligen nyförskaffade villatomt i Petsmo skären. Allt spännande har man framför sig där: gräva hamn, bygga, hugga ved... hittills har vi införskaffat ett bord , ett åttkantigt ett med fasta bänkar och hål för parasoll. Sönerna plaskar i strandvattnet, maken sågar ved, jag grillar maten och vi är lyckliga.

Men nog kommer det att vara mycket jobb innan vi är klara. Hoppas vi orkar hålla upp entusiasmen och tycka att det mångåriga projektet (resten av livet?) är lika roligt år efter år.

(Idag sa en mormor till mig, att min son är så snabbfotad, vem kan han ha ärvt det ifrån? Definitivt inte från mig, har inget bollsinne, avskyr bollspel och har alltid varit långsam.)


Vi har lite mer än parasollet och bordet nu. En grillkåta, en liten stuga som ska bli uthus så småningom, ett utedass och ett skjul som ska rivas sen när uthuset blir uthus. Och så har vi väggar och tak på det som ska bli vår bastustuga. En mur, en kamin och en bastukamin har vi också inne i bastustugan. Men inget golv och ingen inredning. Få se hur långt vi hinner i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar